19.05.2010 г.

Овесени бисквити с шоколад

Понякога много силно ми се приисква да хапна нещо.... сладичко. Само дето "приисква" не е най-точната дума, по скоро думата е... "озверявам" или "причернява ми". Нали знаете - изотникъде в теб избухва един такъв особено неконтролируем глад за... шоколад, за вафли, за кекс, или просто .... за лъжица захар.... - при всеки е различно. Навремето, когато нямаше денонощни магазини и Крафт не бяха купили още завода в Своге, а хубаво кафе човек можеше да си купи само от Кореком, баща ми като го удареше.... глада за сладко, си разтваряше по няколко лъжици захар в чаша вода и така си я пиеше. И ако някой твърди, че подобно нещо не му се е случвало никога - не му вярвам, да знаете. При мен тези внезапни изблици до някаква степен ги контролирах с пиене на кафе с доволно количество захарчета (хаха - прогрес). Понякога, обаче, щедро подсладеното кафе не е достатъчно за да задоволи глада за сладко и докато човек не си ръбне нещо истинско, просто не става. Е, за тези смутни времена е тази рецепта. Попаднах на нея в блога "с мен в кухнята" и веднага прозрях потенциала и. Наистина, в бисквитките има и шоколад, но той е само за украса и затова калориите им не се броят....
И понеже ми се искаше да направя някакви по-леки, но без компромис откъм вкуса, сладки, се спрях на тази рецепта. Тя освен, че е вкусна, покрай овесените ядки си е и полезна, а и пестелива откъм калории (мисля си...).

Необходимите продукти
300 г овесени ядки
175 г захар

3 яйца
кората на 1 лимон (може и портокал)
80 гр. шоколадов кувертюр
щипка сол

Като начало запекох овесените ядки в тава във фурната без да добавям мазнина, докато придобиха лек загар. Разбих отделно яйцата със захарта, кората от лимона и щипката сол. В оригиналната рецепта има и настърган шоколад, но аз не използвах такъв. Към сместа добавих запечените овесени ядки и хубаво разбърках. Оставих всичко настрана за час, два - за да могат ядките да попият течността.
Бисквитите оформих с лъжица. Според мен формата никак не е важна - колкото по-неправилна е, толкова по-забавни са бисквитите. По-важното е да се пекат на хартия за печене, а не направо върху тавата.
Пекох, според указанията, на 170-180 гр. за около 15 минутки. Като поистинаха бисквитките, разтопих малко шоколадов кувертюр с масло и артистично украсих отгоре.
Получиха се много вкусни бисквитки. Като поотлежаха няколко часа, станаха дори още по-вкусни.
... Дааа, дааа, и след няколко часа все още имаше бисквитки... ;)

6 коментара:

Maria Miteva-Christou каза...

Изглеждат много вкусно!!!
Напоследък срещам много рецепти за бисквитки с овес, но аз все още не съм ги изпробвала, а чувам все добри отзиви!
Крайно време е да се пробват!

:)
Слънчев ден от мен!

emilia каза...

овесените бисквитки аз си ги купувам, но тези 100% ще са по-хубави.

Lulu каза...

Изглеждат много апетитно!

toni_n каза...

О, благодаря а доверието! Радвам се, че са ви харесали :)

Поздрави с пожелание за много усмивки през почивните дни!

Unknown каза...

Колко висквити излизат горе долу,защото искам до почерпя един колектив? :))

Ilio каза...

За съжаление точна бройка не мога да кажа, но ми излязоха две тави, което значи повече от 20. Но моите бяха по-големички, като за домашни.

Оризови топки (с моцарела)

Това е една от много успешните рецепти, които приготвям напоследък по няколко пъти. Идеална е за оползотворяване на недоизяден ориз. ...