15.10.2009 г.

Шоколадови мъфини с кокосов пълнеж

Петъчната традиция с представянето на избрани лакомства от типа finger food продължава с пълна пара. Принципно ми се иска нещо по-завъртяно и на клечка да измисля, но определено пътуването сутрин с метрото, макар и за десет минути, прави пренасянето на по-интересните храни особено невъзможно. И затова предимно импровизирам на тема тестени. Така беше и миналата седмица с шоколадовите мъфини с кокосов пълнеж.


Необходимите продукти:
2 белтъка
1 яйце
1/3 ч.чаша прясно мляко
1 ч.лъжица ванилия
1 и 1/4 ч.чаша брашно
1 ч.чаша захар
1/3 ч.чаша какао
1/2 ч.лъжица сода
3/4 ч.чаша кисело мляко

за пълнежа:
1 ч.чаша рикота или извара
1/4 ч.чаша захар
1 белтък
1/3 ч.чаша кокосови стърготини
1/2 ч.лъжица кокосова или бадемова есенция, а аз си мисля, че може и ванилова

Готвенето специално на тези мъфини ми се видя малко пипкава работа. Отделно смесих белтъците, яйцето, прясното млякото и ванилията, като гледах продуктите да не са съвсем студени. Отделно смесих брашното, содата, какаото и захарта и постепенно сипвах към яйчената смес. Добавих и киселото мляко. До тук какаовото тестото за мъфините е готово.
За пълнежа разбих рикотата със захарта и белтъка, прибавих кокосовите стърготини и есенцията. Малко уточнение, рикотата, която струва два пъти повече от изварата, почти не се усещаше в готовите мъфини, така че си мисля, че замяната й с изварата няма да се отрази на вкуса.
В хартиените чашки сложих по една лъжица от кафявото тесто на дъното, а отгоре по едно топче (или лъжичка) от бялото и отгоре допълних с кафявото. Пекох във фурната около 20 минути на 180 гр. (без вентилация).
Получиха се интересни мъфини и макар, че според мен да им липсваше дълбочина на вкуса, много се харесаха на колегите.

2 коментара:

ghost13 каза...

Много са хубави и аз съм ги правила
ето тука
http://honeyandmilk2.wordpress.com/2008/11/04/%d1%88%d0%be%d0%ba%d0%be%d0%bb%d0%b0%d0%b4%d0%be%d0%b2%d0%b8-%d0%bc%d1%8a%d1%84%d0%b8%d0%bd%d0%b8-%d1%81-%d0%ba%d0%be%d0%ba%d0%be%d1%81%d0%be%d0%b2-%d0%bf%d1%8a%d0%bb%d0%bd%d0%b5%d0%b6/

Ilio каза...

Да, супер са. Аз видях рецептата във форума на "Гответе с мен"

Оризови топки (с моцарела)

Това е една от много успешните рецепти, които приготвям напоследък по няколко пъти. Идеална е за оползотворяване на недоизяден ориз. ...