9.10.2013 г.

Домашна супа с телешко и жито

Такава супа опитах на няколко преки от Time Square в Ню Йорк през последните дни на април тази година. Бях се размазал от ходене и обиколки, беше се постъмнило и ми се хапваше нещо топло. Нахълтах в някакъв ресторант на 48 улица и след кратък размисъл си поръчах купа супа. Защо супа ли? Ами беше ми студено, бях уморен от ходене и все още ме топлеше спомена от минестронето, която хапнах в Upper West Side в едно кафе до сладкарница Lalo (усмивка по радиото за онзи, който се сети с какво е известна тази сладкарница ;) . Та, за супата ми беше думата - страшно ми хареса и сега като се прибрах реших да се опитам да претворя вкуса й в домашни условия. Е, това е едно доста добро приближение :).


Необходимите продукти:
1 ч.ч. лук, нарязан на ситно
1 ч.ч. селъри, нарязани на ситно
1 ч.ч. моркови, нарязани на ситно
2 с.л. краве масло
2 ч.ч. телешко за готвене, нарязано на максимално малки парчета
6 ч.ч. вода
6 ч.ч. телешки бульон
1 буркан консерва домати
1 и ½ ч.ч. жито (аз използвах за покълване, но ако си вземето от това без люспата ще си спестите много варене)
2 ч.л. сол
1 ч.л. смлян черен пипер

1. В голяма тенджера сложете кравето масло да се разтопи на умерен огън, добавете зеленчуците и ги гответе за 6-8 минути докато омекнат. Добавете месото.
2. Гответе, като бъркате постоянно, докато телешкото се запържи за още 6-8 минути.
3. Добавете водата, бульона и доматите, засилете котлона да кипне всичко, след което добавете останалите продукти. 
4. Оставете супата да ври около час или докато житото ви омекне до желаната степен на готовност.
Да ви е вкусно!

1 коментар:

Екатерина каза...

Определено ме изненада с тази супа, най-вече комбинация. Звучи и изглежда много вкусно! Поздрави!

Оризови топки (с моцарела)

Това е една от много успешните рецепти, които приготвям напоследък по няколко пъти. Идеална е за оползотворяване на недоизяден ориз. ...