3.12.2009 г.

Морковени мъфини със сирене "Филаделфия"

Тази сутрин, след като направих един полу-успешен опит да изимпровизирам рецепта за черешови мъфини, Христина ми подхвърли, че трябва да сменя името на блога на нещо от рода на ”Мъфини и други кулинарни страсти”. Да, доста често взех да готвя от тези сладки мини-кексчета, но какво да направя като чудесно пасват на вкуса ми за десерти! Както съм си признал в името на блога – страсти и… падения.


Та, тези мъфини ги направих за един "Кулинарен петък" още преди месец, още преди да вляза в болницата, но поради една или друга причина се забавих с публикуването на рецептата. Исках да направя нещо по-така. нали го знаете вица за зайчето и морковената торта? Казах си: Защо пък не? Падна доста търсене за идеи и накрая като не си харесах нито една, изкомбинирах няколко и в в резултат морковените ми мъфини се получиха доста добре, смея да кажа.

Необходимите проукти (за 24 броя)
2 чаши брашно
2 ч.л. сода (според мен и една е достатъчна)
1 ч.л. бакпулвер
1 ч.л. сол
2 ч.л. канела
1щипка индийско орехче
1 и 3/4 ч. захар
1/2 ч. олио (аз използвах 1/4 разтопено масло и 1/4 олио, но ако имах достатъчно щях да използвам само масло)
2 яйца
1 ч.л. екстркт ванилия (аз използвах 3 прахчета)
2 ч. настъргани моркови
1/2 ч. стафиди
1 ч. орехи
1/2 ч. кокосови стърготини (в оригиналната рецепта нямаше, но аз сложих защото обичам кокос)

За плънката
2 опаковки сирене "Филаделфия" (аз имах само една, но с две определено щеше да е по добре)
1 яйце
1 и 1/2 захар (може и пудра)
½ чаша кокосови стърготини
1 чаша орехи (по желание - аз не сложих)

В една купа смесих и разбърках добре сухите съставки (брашно, захар, сода, бакпулвер, канела, сол, ванилия, кокосови стърготини, индийско орехче), а в друга разбих яйцата, разтопеното масло и олиото. В кладенчето на брашното бавно изсипах разбитите яйца и с постоянно бъркане получих негъсто тесто. Настъргах морковите и ги прибавих към основнта смес заедно със стафидите.
За плънката разбих яйцето със захарта и добавих крема сиренето. Понеже имах само една опаковка от Филаделфията ми се получи редичка плънката, но това не беше проблем. После, също както при шоколадовите мъфини с плънка, в хартиените кошнички редувах ред морковено тесто, ред плънка и отново ред морковено тесто.
Фурната, предварително загрята на 200 градуса за 20-тина минути изпече перфектно сладките изкушения.


Предложение
По принцип с малко изменения тази рецепта може да се направи и на торта. Добавят се две чаши добре прецедени парчета нананас от кутия към тестото, а към плънката още една опаковка крема сирене Филаделфия и 1/2 чаша размекнато масло. Опичат се два блата и се оставят да изстинат. През това време крема-сиренето и маслото се разбиват добре и се добавя захарта (по-добре е да е пудра захар). Не се слага яйце! Крема се намазва между блатовете и се разстила върху тортата. Украсява се по желание и според възможностите.


Няма коментари:

Оризови топки (с моцарела)

Това е една от много успешните рецепти, които приготвям напоследък по няколко пъти. Идеална е за оползотворяване на недоизяден ориз. ...