20.07.2009 г.

"Надупени" картофи

Това е една изключително лесна и вкусна рецепта за картофи, която може да се използва както за гарнитура или мезе, така и за основно ястие с подходяща свежа салата в допълнение. За първи път подобни картофи хапнах у Тоня и оттогава при сгоден случай, но не много често, си доставяме това кулинарно изкушение.

А за готвенето (и консумирането) на картофите с корите не ми се започва дискусия. Навремето в Щатите, като ми сервираха за първи път небелени картофи и наоколо ми всички си ги хапваха сладко сладко без изобщо и да си помислят да ги белят, бях доста шокиран. Но хората се оказаха прави - доста вкусни са и корите, стига разбира се да не става дума за някои наистина остарели дебелокори кореноплодни. Важното е картофите да се почистят добре преди готвене.

Необходимите продукти:

  • килограм пресни картофи
  • 1, 2 с.л. олио (зехтин)
  • сол
  • чевен пипер
  • чубрица

Рецептата е изключително проста и не изисква никакви кулинарни умения. Фурната се загрява добре. През това време се измиват хуууубаво картофите. Ако се наложи, може да се използва и чиста гъбичка (не тази за чиниите, а нова). После измитите картофи се нарязват на половинки, в една купа с двете лъжички олио се намазняват добре, редят се на тавата с "дупетата" нагоре - от където идва и всъщност името на рецептата, посоляват се и се хвърлят във фурната. По някое време, като вземат да омекват, се поръсват с червения пипер и чубрицата. Важното е картофите да са намазнени предварително, както вече казах, за да може от една страна солта да залепне по тях, а от друга - да се получи тази червеникаво-кафява коричка от долната страна, която е супер вкусна.

Няколко "надупени" картофа, плочка сирене и чаша изстуден доматен сок - и ето ти готова вечеря. (Водката в доматения сок не е задължителна ;)

4 коментара:

Giggerotta каза...

Ей, Ильо, много ме кефи да ти чета блога, особено около обяд :)) Мерси, че ми напомни за тая вкуснотия, бях я забравила...тия дни ще нагърча мама да ми я направи :))))

Ilio каза...

Радвам се, че ти харесва. А не можеш ли да опиташ да си ги направиш сама - супер лесно е.

NeDieu каза...

Хм, прочетох я :) Както можеше да се очаква олигавих положението...

Макар, че вкусно, вкусно, ама за къде без мръвчок?

Ilio каза...

Е, мръвчокът е хубаво нещо, към което тези картофки да се добавят като гарнитура ;)

Оризови топки (с моцарела)

Това е една от много успешните рецепти, които приготвям напоследък по няколко пъти. Идеална е за оползотворяване на недоизяден ориз. ...